Sunday, March 21, 2010

Cara Meletakkan Password Pada Network WiFi Streamyx

Cara Meletakkan Password Pada Network WiFi Streamyx
Posted on Sunday, March 21 @ 00:00:00 PDT
Dilulus untuk paparan oleh teori

Oleh: tips_percuma

"Alhamdulillah bersyukur saya kerana bahan saya diterbitkan di tranungkite.net. Terima kasih diucapkan kepada semua warga tranungkite.net kerana sudi membaca rencah saya.

Disini saya ingin kongsikan cara meletakkan password pada network WiFi streamyx. Sekarang ini kita sudah ketahui bahawa semua MODEM streamyx ada WiFi. Jika kita melanggan pakej Free WiFi dari pihak TM, sudah semestinya kita akan mendapat Modem WiFi secara percuma.

Tetapi malangnya Network WiFi tersebut adalah Opne Network. Orang TM yang datang kerumah kita itu tidak setup password untuk WiFi kita. Mereka hanya enablekan wifi sahaja.
Jadi disini saya kongsikan cara mudah untuk kita masukkan password pada network WiFi kita.

Caranya adalah :

1. Login ke modem ( taip di browser http://192.168.1.1) Gunakan username tmuser dan password tmuser

2. Disini anda akan lihat wireless configuration. Anda klik sahaja enable wireless dan nama kan network wireless anda kepada apa2 sahaja nama yang anda mahu.

3. Klik enable password security, disini anda masukkan 13 Digit password. Ingat, perlu 13 digit..

4. Klik save/Reboot..



selesai..

itu sahaja caranya.. semoga berjaya..



Artikel sebenar di :

Cara Setup dan Meletakkan Password pada WiFi Streamyx
Tips dan Trick oleh : Jombelajar.Net - solehpolysas

1 comment: